Karadeniz’in sınırları aşan güzelliğiyle…

Doğu Karadeniz’den Batum’a

Türkiye’nin en görkemli doğasına sahip Doğu Karadeniz bölgesinde Trabzon, Rize, Artvin’den geçen yolumuz Kafkas dağlarının eteklerindeki Batum’a varıyor. Sarp ve kolay geçit vermeyen dağlar üzerine konumlanmış yapıtlar, insanoğlunun güçlüklerin üstesinden gelme kabiliyetinin temsili niteliğinde.

Gelin, Skola’nın en ince detaylarına kadar planlanmış bu özel okul gezisi ile gezerek öğrenelim. öğrenerek gezelim.

Konaklamalı Okul Gezisi

Konforlu, temiz ve güvenli otelimizde konaklıyoruz.

Uçakla Ulaşım

THY tarifeli seferleri ile yolculuk yapıyoruz.

Doğa ve tarih

Tarihi yapıları geziyor, şehrin kültürel dokusunu keşfediyoruz.

Gezilecek yerler

• Batum Botanik Parkı
  • Batum Gonio Kalesi

İlk durak Trabzon

İstanbul’dan yaklaşık 1,5 saatlik bir uçuşla Trabzon’a varıyor ve gezimize Ayasoyfa Müzesi ile başlıyoruz. Ardından Soğuksu Tepesi’nde bulunan ve bölge halkı tarafından Atatürk’e hediye amacı ile inşa edilmiş Atatürk Köşkü’nü geziyoruz. Öğle yemeğimizi şehir merkezinde Akçaabat Köftecisi’nde alıyoruz. Ardından Trabzon Müzesi’ni geziyor ve dinlenme, akşam yemeği ve konaklama için otelimize giriş yapıyoruz.

Rize’ye yol görünüyor

Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonra Rize’ye doğru yola çıkıyoruz. Yolda, Trabzon’a yaklaşık 40 km mesafedeki Memişağa Konağı’nı ziyaret ediyoruz. Daha sonra ülkemizin en çok yağış alan bölgelerinden biri olan Fırtına Vadisi’ne hareket ediyoruz.

Geçit vermez dağlar

Vadide fotoğraf molası verip, önce Zilkale Köyü’ne daha sonra Çat Vadisi’ne geçiyoruz. Zilkale’de 100 metrelik bir uçurum kenarında kurulmuş olan ve zamanında ticaret için çok büyük önem arz eden kaleyi geziyoruz. Vadide yöresel lezzetlerden oluşan öğle yemeğimizi alıyor ve yaklaşık 2 saatlik bir mesafede bulunan Hopa’ya hareket ediyoruz. Akşam yemeğimizi ve konaklamamızı Hopa’daki otelimizde alıyoruz.

El değmemiş tabiat

Oteldeki sabah kahvaltımızın ardından muhteşem manzaralar eşliğinde Borçka’ya varıyoruz. Burada kısa bir mola verip Çoruh Nehri’ni gördükten sonra yaklaşık 30 km uzaklıkta bulunan ve 19. yüzyılda bir heyelan sonucu oluşmuş, çevresinde birçok yabani kuşu (özellikle bölgeye özgü atmacaları) barındıran Karagöl Tabiat Parkı ve Macahel Geçidi’ne geçiyoruz. Karagöl’de yaklaşık 1 saat serbest zamanımız oluyor.

Batum’a hoş geldik

Gezimizin ardından Batum’a geçmek üzere Sarp Sınır Kapısı’na doğru yola çıkıyoruz. Yaklaşık 2 saatlik bir yolculukla vardığımız sınır kapısında kimlik işlemlerimizi yaptırıyor ve Batum şehir merkezinde akşam yemeğimizi alıyoruz. Akşam yemeğimiz sonrasında sahilde yürüyüş yapmak ve Batum Bulvarı’nda muhteşem su ve ses gösterilerini seyretmek için serbest zamanımız oluyor. Konaklamamızı Batum’daki otelimizde yapıyoruz.

Tarihi yaşatan şehir

Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonra Batum şehir turumuza başlıyor ve Liman, Astronomik Saat, Alfabe Kulesi, St. Nicholas Kilisesi, Tiyatro ve Avrupa Meydanı gibi şehrin belli başlı bölgelerinin ardından yaklaşık 110 hektarlık alanı ile dünyanın en büyük botanik bahçeleri arasında yer alan Batum Botanik Parkı’nı geziyor ve dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.

Medeniyetlerin izleri

Sarp Sınır Kapısı’na varmadan önce İsa’nın 12 havarisinden biri olan Mathias’ın mezarının bulunduğu ve Osmanlılar tarafından da kullanılmış olan Gonio Kalesi’ni ziyaret ediyoruz. Trabzon’a doğru yol alırken Rize’de yemek molası (meşhur Rize kuru fasulyesi) veriyoruz. Trabzon’a varışımızda havalimanına geçiyor ve akşam uçağı ile İstanbul’a geri dönüyoruz.

Keşfetmeye hazır mısınız?

Okulunuz için bu geziyi organize etmemizi istiyorsanız bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz.

İsterseniz diğer gezilerimize de inceleyebilirsiniz.

Daha keşfedilecek çok yer var.